Zbog povoljnije epidemiološke situacije, Stožer civilne zaštite RH donio je nove Odluke:

1. Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprečavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

- na javnim okupljanjima na otvorenom prostoru može biti 200 osoba, no ako svi prisutni imaju EU digitalne COVID potvrde više nema ograničenja broja prisutnih
- u zatvorenim prostorima na okupljanjima može biti do 100 osoba, no ako svi prisutni imaju COVID potvrde više nema ograničenja
- produljuje se radno vrijeme ugostiteljskih objekata do 2 sata ujutro, a to se odnosi i na javna okupljanja i manifestacije
- ukida se i ograničenje radnog vremena kasina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje, koje je do sada bilo do ponoći

Nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke određuju se u trajanju do 15. travnja 2022. godine.

2. Odluku o prestanku važenja Odluke o posebnom načinu rada tržnica za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19

3. Odluku o prestanku važenja Odluke o načinu održavanja pogreba i posljednjih ispraćaja

4. Odluku o izmjenama i dopuni Odluke o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obaveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 u djelatnosti socijalne skrbi

5. Odluku o prestanku važenja Odluke o mjerama prilikom sklapanja braka i životnog partnerstva

6. Odluku o prestanku važenja Odluke o mjerama za vozače teretnih vozila međunarodnog transporta za vrijeme proglašenja epidemije bolesti COVID-19

7. Odluku o prestanku važenja Odluke o načinu korištenja dječjih igrališta i otvorenih sportskih igrališta te načinu bavljenja rekreativnim sportom na otvorenom za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19

Odluke stupaju na snagu danas 18. ožujka 2022. godine.

 

 

Hrvatska obrtnička komora organizira i s 50% troškova, standardno uređenog izložbenog prostora, sufinancira kolektivan nastup članova HOK-a na 11. Međunarodnom sajmu poduzetništva i obrta GRAPOS EXPO u Gračanici 2022., koji će biti održan od 17. do 20. svibnja 2022. godine.

Međunarodni sajam u Gračanici jedna je od najvažnijih sajamskih izložbi u Bosni i Hercegovini s preko 350 izlagača iz 10 država svijeta, a procijenjena sajamska posjeta je oko 30.000 posjetitelja, od čega oko 80% specijaliziranih posjetitelja - tvrtki i obrta.

Profil sajma Grapos Expo 2022. obuhvatit će sljedeće djelatnosti: obradu metala i proizvodnju proizvoda od metala, preradu drva, proizvodnju ambalaže od drva i plastike, preradu plastičnih masa, preradu gume, sektor građevinarstva, proizvodnju opreme za poljoprivredu, šumarstvo, hidrauliku i pneumatiku, izložbu starih i umjetničkih zanata, IT sektor, međunarodne izložbe u organizaciji obrtničkih i gospodarskih komora s prezentacijom svojih programskih aktivnosti i članova, uz održavanje velikog broja okruglih stolova, prezentacija i poslovnih susreta na samome sajmu.

U nastavku dajemo pregled osnovnih pokazatelja sajma te informacije i uvjete nastupa u 2022. godini:

Naziv sajma:  11. Međunarodni sajam poduzetništva i obrta GRAPOS EXPO 2022.

Adresa sajma: Poslovna zona Fering, 75324 Gračanica, Bosna i Hercegovina

Termin održavanja: 17.-20. 5. 2022.

Broj očekivanih izlagača na sajmu 2022.: preko 350 izlagača iz 10 država

Broj očekivanih posjetioca sajma 2022.: oko 30.000 posjetioca sajma

Izložbeni prostor sajma čine: 6.500 m2 zatvorenog i oko 4.500 m2 otvorenog izložbenog prostora.

Cijena izlagačkog prostora, uz logistiku nastupa po principu “ključ u ruke”, uz sufinanciranje HOK-a za članove HOK-a od 50% iznosi 72,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno za platiti 90,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora (plativo u HRK).

Puna cijena izlaganja po principu „ključ u ruke” standardno uređenog izložbenog prostora, za poduzetnike koji nisu članovi HOK-a, iznosi 144,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno za platiti 180,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora (plativo u HRK).

Minimalna izlagačka površina iznosi 2 m2, osim u slučaju vertikalnog panoa na stijeni 1 m2.

Hrvatska obrtnička komora organizira nastup po sistemu «ključ u ruke».

Svaki izlagač priprema svoju prezentaciju, uz izložbeni prostor uređen sukladno njegovoj prijavi i potrebama izložbenog prostora te dobiva: dva natpisa na štandu, reprezentaciju i dežurstvo na štandu, najavu nastupa, transport eksponata, relacija Zagreb – Gračanica – Zagreb i postavu na štandu, kompletnu logistiku potrebnu za kvalitetan sajamski nastup.

Napominjemo da je izlagački prostor HOK-a ograničen i da treba reagirati prijavom što prije, kako bi prijavljenim izlagačima stručna služba HOK-a mogla osigurati izložbeni prostor i kvalitetno pripremiti nastup na sajmu u Gračanici.

Prilikom prijave nastupa izlagači trebaju dostaviti:

  1. prijavu – u prijavi obavezno navesti potreban namještaj,
  2. podatke o robi koja se šalje na sajam,
  3. izlagač na sajam treba poslati robu koja po vrsti, količini i vrijednosti odgovara robi koju je naveo u obrascu “Podaci o robi koja će biti izložena na sajmu”.

ROK PRIJAVE NASTUPA:  15. 4. 2022. ili do popune izložbenog prostora

Dostava prijavnog materijala – u Hrvatsku obrtničku komoru, Ilica 49/II, p.p. 166, 10002 Zagreb,  putem telefaksa: 01/48 46 610 ili putem elektroničke pošte: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Osiguranje robe/eksponata: izlagačka roba nije osigurana, a ako izlagač ima robu vreće vrijednosti istu treba osigurati sam. Komora neće snositi troškove eventualno nastalih šteta ili nestanka robe, bilo za vrijeme transporta ili trajanja sajma.

Otprema robe: izlagač će biti pravovremeno obaviješteni o predaji robe u skladište te je dužan pridržavati se dobivenih uputa.

Napomena: skrećemo pozornost da izlagači ne mogu nastupiti ako imaju dugovanja prema komorskom sustavu, odnosno nemaju pravo sufinanciranja nastupa od strane HOK-a.

Za dodatne informacije zainteresirani obrtnici i poduzetnici mogu se obratiti u Hrvatsku obrtničku komoru na brojeve telefona: 01/48 06 650, Dražen Horvat, e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. .

Iskoristite prigodu i prezentirajte svoje proizvode i usluge na tržištu Bosne i Hercegovine putem prezentacije na sajmu u Gračanici u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke Komore!

Posebno pozivamo izlagače koji se žele prezentirati prvi puta na ovom važnom sajmu da iskoriste sufinanciranje i pogodnosti nastupa u organizaciji HOK-a!

 

Na  stranici https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/iskoristite-prigodu-i-prezentirajte-svoje-proizvode-i-usluge-u-organizaciji-i-uz-sufinanciranje možete preuzeti:

- prijavne materijale i uvjete nastupa na 11. Međunarodnom sajmu poduzetništva i obrta GRAPOS EXPO u Gračanici  2022.

- Privolu za korištenje podataka prijavljenih izlagača za potrebe pripreme nastupa na 11. Međunarodnom sajmu poduzetništva i obrta GRAPOS EXPO u Gračanici  2022.

 

o

Podsjećamo kako je Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike dana 14. listopada 2020. godine donijelo Odluku o proširenju primjene Kolektivnog ugovora o izmjenama i dopunama Kolektivnog ugovora za graditeljstvo (od 25. rujna 2015.) – treće izmjene i dopune temeljem koje se primjena kolektivnog ugovora na graditeljstvo proširuje na sve poslodavce i radnike u Republici Hrvatskoj u djelatnosti građevinarstva, područje F Nacionalne klasifikacije djelatnosti 2007. – NKD 2007.

Sukladno Zakonu o minimalnoj plaći (NN 118/18 i 120/21), koji je na snazi od 1.12.2021. godine, ukazujemo Vam da je nadzor isplate minimalne plaće radnicima temeljem Proširenog Kolektivnog ugovora u graditeljstvu stavljen u nadležnost inspekcije rada i porezne inspekcije zbog kontrole primjene Zakona.

Člankom 10. navedenog Zakona propisane su kazne za prekršaje za pravne osobe te odgovorne osobe u istima, kao i za fizičke osobe – obrtnike koji se ne pridržavaju odredbi Zakona.

Na linkovima koji se nalaze na dnu stranici https://www.hok.hr/aktualno/podsjetnik-na-prosirenje-primjene-kolektivnog-ugovora-za-graditeljstvo

možete preuzeti Zakon o minimalnoj plaći te pročišćeni tekst Kolektivnog ugovora za graditeljstvo u kojem su detaljnije navedeni razredi za pravilnu primjenu isplate minimalne plaće, a ovisno o složenosti radova koje radnici obavljaju na gradilištu.

Za sva pitanja i objašnjenja, slobodno nam se obratite.

 

Hrvatska obrtnička komora u suradnji s Ministarstvom regionalnoga razvoja i fondova Europske unije održala je radionice o Javnim pozivima za iskaz interesa za sudjelovanjem u regionalnim lancima vrijednosti.

U tri dana održane su online radionice o javnim pozivima za iskaz interesa za sudjelovanje u regionalnim lancima vrijednosti Panonske, Jadranske i Sjeverne Hrvatske. Kroz teritorijalno usmjerena ulaganja iz fondova Europske unije cilj je dati podršku zelenoj i digitalnoj tranziciji regionalnih gospodarstava, integrirati nove proizvode i usluge u okviru regionalnih lanaca vrijednosti, razviti tehnologije koje troše manje energije, smanjuju otpad i izbjegavaju zagađenje, te ulagati u ljude i razvoj pametnih vještina potrebnih za tranziciju prema industrijama budućnosti koje će omogućiti održiv, inovativan i otporan rast i razvoj naših regija.

Kako bi se obrtnicima olakšao taj postupak, Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u suradnji s Hrvatskom obrtničkom komorom organiziralo je navedene radionice. Radionice su obrtnicima pružile mogućnost uvida u prilike koje im pružaju fondovi Europske unije u razdoblju 2021. – 2027.

Prezentacije s radionica dostupne su na dnu stranice https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/odrzane-radionice-o-javnim-pozivima-za-iskaz-interesa-za-sudjelovanjem-u-regionalnim-lancima

 

Pozivamo vas na Forum Sekcije cvjećara Hrvatske obrtničke komore (HOK) koji će se održati 21. ožujka 2022. godine u Splitu, u sklopu 45. Praznika cvijeća, tradicionalne manifestacije koja se ove godine održava pod sloganom „Europa cvita u srid Splita“. Cjelokupno događanje održat će se u Dioklecijanovim podrumima.

Organizacijom Foruma želimo pružiti mogućnost da se, u dijalogu s najvažnijim dionicima u struci, istaknu problemi s kojima se cvjećari susreću u svakodnevnom poslovanju, ali i unaprijede znanja i vještine kroz edukativnu radionicu. Isto tako, cilj je i donošenje smjernica za stvaranje pozitivnog poslovnog okruženja za struku.

Radni dio Foruma koncipiran je oko panel rasprave „Aktualna situacija u cvjećarskoj struci“ na kojoj sudjeluju predstavnici iz pojedinih područja sektora. Panel rasprava prilika je za međusobnu interakciju, razmjenu informacija, stoga će naglasak biti na svakodnevnim problemima u struci od kojih je svakako najznačajniji problem rada na crno. Bit će govora o obrazovanju i radnoj snazi, nedostatku kvalitetnog kadra te nedovoljno riješenom problemu veletrgovine. Također, dotaknut ćemo se promjena u struci i industriji cvijeća koje su se dogodile od dolaska koronavirusa.

Sudionici panel rasprave bit će:

- predstavnik Državnog inspektorata,  

- predsjednik Europske asocijacije florista (FLORINT),

- predstavnik veletrgovine,

- predstavnik proizvođača cvijeća,

- predstavnik proizvođača repromaterijala,

- predsjednica Sekcije cvjećara Hrvatske obrtničke komore.

Uz panel raspravu, održat će se i prezentacija „Proljeće na Mediteranu“ koju će voditi Tomas Max Kuczynski. Prezentacija je praktičnog i edukativnog karaktera.  

PROGRAM DOGAĐANJA

09:00-13:00 Prezentacija/radionica „Proljeće na Mediteranu“, predavač: Tomas Max Kuczynski

13:00-14:30 domjenak

14:30-16:30 Panel „Aktualna situacija u cvjećarskoj struci“

19:00 Svečano otvaranje 45. Praznika cvijeća

ORGANIZATOR ZADRŽAVA PRAVO IZMJENE PROGRAMA.

Napomena: Forum će se održati u skladu s epidemiološkim mjerama i uz obvezno posjedovanje COVID potvrde. Ako se do održavanja Foruma ublaže epidemiološke mjere i/ili ukinu COVID potvrde, isto će vrijediti i za sudjelovanje na Forumu.

S obzirom na to da je broj slobodnih mjesta tijekom prezentacije ograničen, nužno je prijaviti se na mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. sa sljedećim podacima:

-ime i prezime,

- naziv cvjećarne,

- kontakt podaci (mobitel i mail),

- sudjelovat ću na radionici (da/ne)

- sudjelovat ću na panelu (da/ne)

Prijave se zaprimaju do popunjena mjesta, a prednost ima prijava koja je prije pristigla.

Organizator: Sekcija cvjećara Hrvatske obrtničke komore

Na temelju Odluke Vlade RH o uvođenju privremene zaštite u Republici Hrvatskoj za raseljene osobe iz Ukrajine od 7. ožujka 2022. godine, državljanima Ukrajine odobrena je privremena zaštita sukladno Zakonu o međunarodnoj i privremenoj zaštiti (Narodne novine, br. 70/15 i 127/17).

Status privremene zaštite uključuje pravo na boravak, iskaznicu, osnovna sredstva za život i smještaj, zdravstvenu zaštitu, osnovno i srednje obrazovanje, informacije o pravima i obvezama, rad, spajanje obitelji i slobodu vjeroispovijesti.

Za vrijeme privremene zaštite državljani Ukrajine mogu raditi u Republici Hrvatskoj bez dozvole za boravak i rad ili potvrde o prijavi rada.

U odnosu na područje tržišta rada državljani Ukrajine izjednačeni su u pravima i dužnostima s hrvatskim državljanima te im je omogućeno sljedeće:

  • prijava u evidenciju nezaposlenih osoba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje;
  • informiranje o tržištu rada u Republici Hrvatskoj;
  • korištenje usluga Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, posebice posredovanja pri zapošljavanju s ciljem pronalaska posla;
  • uključivanje u radionice za traženje posla, uključujući pisanje životopisa, predstavljanja poslodavcu na razgovoru za posao;
  • uključivanje u mjere aktivne politike zapošljavanja, posebice mjere pripravništva i potpore za zapošljavanje;
  • ostvarivanje prava na novčanu pomoć za vrijeme trajanja obrazovanja ili osposobljavanja na radnom mjestu uz naknadu putnih troškova;
  • ostvarivanje prava na jednokratnu novčanu pomoć i naknadu putnih i selidbenih troškova u slučaju zaposlenja izvan mjesta boravišta;
  • po prestanku zaposlenja, stjecanje prava na novčanu naknadu za vrijeme nezaposlenosti.

Odluku možete pronaći na dnu  stranice 

https://www.hok.hr/aktualno/drzavljani-ukrajine-mogu-raditi-u-hrvatskoj-bez-dozvole-za-boravak-i-rad-ili-potvrde-o-prijavi-rada

 

 

Please publish modules in offcanvas position.