Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavilo je poziv „Bespovratne potpore za digitalizaciju“ namijenjen mikro, malim i srednjim poduzetnicima.

Pozivom se osiguravaju sredstva za uvođenje digitalnih rješenja u poslovanje kroz ulaganja u digitalne alate i opremu za uvođenje novog načina poslovanja poduzeća, odnosno novih ili značajno poboljšanih proizvodnih postupaka, načina isporuke usluga ili organizacijskih praksi, te jačanje digitalnih vještina.

Za poziv je osigurano ukupno 206 milijuna kuna, uz najniži pojedinačni iznos bespovratne potpore od 150.000 kuna te najviši od 750.000 kuna.

Prihvatljivi prijavitelji su mikro, mala i srednja poduzeća s najmanje 3 zaposlena na puno radno vrijeme u prethodnoj kalendarskoj godini.

Aktivnosti koje će biti prihvatljive za financiranje u sklopu poziva su izrada, razvoj ili nabava digitalnih rješenja i tehnologija u svrhu digitalne transformacije poslovnih procesa ili proizvodnje, implementacija, prilagodba ili integracija digitalnih rješenja i tehnologija, te jačanje digitalnih vještina zaposlenika povezanih s prethodno navedenim aktivnostima.

Poziv se provodi kao otvoreni postupak u modalitetu privremenog poziva na dostavu projektnih prijedloga. To znači da je određen krajnji rok za podnošenje projektnih prijedloga, a po njegovom isteku započinje postupak dodjele kojim se omogućava natjecanje između svih podnesenih projektnih prijedloga na temelju kvalitativnih aspekata.

Razdoblje zaprimanja prijava bit će od 1. srpnja 2022. do 12. kolovoza 2022., a projekte će po zatvaranju poziva evaluirati HAMAG – BICRO, što će rezultirati sastavljanjem bodovne rang-liste i donošenjem odluka o financiranju.

Kompletna dokumentacija i obrasci dostupni su OVDJE. 

Na mrežnim stranicama Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja objavljena revidirana verzija Smjernica za prilagodbu gospodstava u procesu zamjene hrvatske kune eurom (lipanj 2022.), dostupno ovdje
Koordinacijski odbor za prilagodbu gospodarstva i zaštitu potrošača izradio je dokument Smjernice za prilagodbu gospodarstva u procesu zamjene hrvatske kune eurom s ciljem pravovremenog informiranja gospodarstvenika o pripremama koje je potrebno provesti u postupku uvođenja eura.
Nakon donošenja Zakona o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj koji je objavljen u Narodnim novinama broj 57/22 revidirane su Smjernice za prilagodbu gospodarstva u procesu zamjene hrvatske kune eurom iz siječnja 2022. godine te su u potpunosti usklađene s donesenim Zakonom. Dokument ne predstavlja službeno tumačenje pravnih odredbi.

Dana 28. svibnja 2022. stupa na snagu novi Zakon o zaštiti potrošača.

Poveznica: Zakon o zaštiti potrošača (NN 19/22)

Neke od izmjena na koje se Zakon odnosi su:

  • pisani prigovor i reklamacije potrošača
  • isticanje cijena za posebne oblike prodaje
  • nepoštena poslovna praksa - prodaja proizvoda dvojne kvalitete
  • zavaravajuća propuštanja i crna lista
  • prodaja izvan poslovnih prostorija
  • definiranje popisa javnih usluga
  • troškovi vještačenja i dr.

Pozivamo članove da svoje poslovanje usklade s odredbama novog zakona.

Ističemo neke od važnijih novosti prema novom Zakonu:

  • Pisani prigovor i odgovor na prigovor

Novim Zakonom propisana je uz obvezu omogućavanja podnošenja pisanog prigovora osobno u poslovnim prostorijama trgovca, putem pošte i e-pošte, i mogućnost podnošenja pisanog prigovora putem drugih sredstava mrežne komunikacije koja omogućuju pohranu vremena i sadržaja komunikacije na trajnom mediju. Izbačen je telefaks kao mogućnost podnošenja prigovora.

Trgovac je dužan bez odgađanja u pisanom obliku putem pošte ili elektroničke pošte potvrditi zaprimanje prigovora potrošača te u pisanom obliku odgovoriti na prigovor u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora sukladno obavijesti o načinu podnošenja pisanog prigovora u poslovnim prostorijama i na mrežnoj stranici ako je uspostavljena, jasno se izjašnjavajući prihvaća li osnovanost prigovora potrošača.

  • Posebni oblici prodaje

Važna izmjena Zakona odnosi se na isticanje cijena robe – trgovac je u svakoj najavi sniženja i tijekom njega dužan istaknuti sniženu cijenu, ali i najnižu cijenu koju je primjenjivao za taj proizvod u zadnjih 30 dana. Kada se radi o usluzi, ovakvo pravilo vrijedi samo za prodaju unutar poslovnih prostorija, ali ne za oglašavanje i za prodaju izvan poslovnih prostorija ili putem interneta. Uvedene su nove obveze transparentnosti za internetska tržišta, posebno u odnosu na potrošača i koja su prava i obveze tih strana.

  • Javne usluge potrošačima

Novi Zakon obuhvaća i usluge parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama, kako bi se povećala djelotvornost sustava rješavanja prigovora u tom području.

  • Nepoštena poslovna praksa

Proširuje se lista okolnosti koje uvijek predstavljaju nepoštenu poslovnu praksu, npr. preprodaja ulaznica za događanja ako ih je trgovac nabavio upotrebom automatiziranih sredstava za zaobilaženje broja ulaznica ili drugih pravila.

  • Ugovorni potrošački odnosi

Vezano za područje primjene ugovornih potrošačkih odnosa, uključujući i javne usluge (voda, plin i dr.), novim Zakonom obuhvaćene su sve vrste ugovora bez obzira na status trgovca.

  • Troškovi vještačenja

Pri vještačenjima koja se provode radi utvrđivanja materijalnih nedostataka na robi koji su se pojavili u roku od šest mjeseci od dana prijelaza rizika na potrošača, za razliku od do sad propisanog da trgovac snosi trošak vještačenja, novim Zakonom trgovac samo predujmljuje ovaj trošak.

Rok tijekom kojeg trgovac predujmljuje trošak vještačenja produljuje se sa šest mjeseci na godinu dana.

  • Raskid ugovora bez omogućivanja naknadnog roka

Potrošač može ugovor raskinuti ako iz okolnosti slučaja proizlazi da trgovac neće moći ispuniti ugovorne obveze ni u naknadno danom roku.

  • Sklapanje ugovora izvan poslovnih prostorija i ugovora na daljinu

Trgovac je obvezan prije sklapanja ovakvih ugovora potrošača obavijestiti o svemu što mu je potrebno da bi dobio informiranu obavijest o kupnji.

Propisane su obveze trgovca pri prodaji ili promociji proizvoda, kao i nezatražene posjete potrošačevom domu. Trgovac je dužan jasno i razumljivo informirati potrošača o svrsi te o svim uvjetima sudjelovanja na ovakvim događanjima.

Potrošači od pružatelja internetskih tržišta moraju dobiti informaciju o tome je li osoba koja na tom tržištu nudi robu, digitalni sadržaj ili uslugu trgovac ili nije trgovac. U slučaju kada ta osoba nije trgovac, pružatelj internetskog tržišta treba obavijestiti potrošača da se prava potrošača uređena propisima usklađenim s pravnom stečevinom Europske unije ne primjenjuju na tako sklopljeni ugovor.

  • Inspekcijski nadzor

Novost u Zakonu je i mogućnost inspektora da izda privremenu mjeru uklanjanja sadržaja ili ograničenja pristupa internetskoj stranici.

  • Reklamacije potrošača-korisnika javnih usluga

Propisano je da nakon primitka odgovora na pisani prigovor odnosno po isteku roka za dostavu odgovora trgovca na pisani prigovor, ako trgovac potrošaču nije dostavio odgovor na pisani prigovor u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora, potrošač može podnijeti reklamaciju povjerenstvu za reklamacije potrošača. Trgovac je dužan omogućiti podnošenje reklamacije osobno u poslovnim prostorijama, putem pošte i elektroničke pošte. Trgovac je dužan bez odgađanja u pisanom obliku putem pošte ili elektroničke pošte potvrditi zaprimanje reklamacije potrošača.

Pisani prigovor potrošača je prigovor kojim potrošač iznosi svoje nezadovoljstvo u odnosu na kupljenu robu, pruženu uslugu ili poslovanje trgovca s potrošačem, koji potrošač upućuje trgovcu na trajnom mediju ili sredstvom mrežne komunikacije koje omogućuje pohranu vremena i sadržaja komunikacije, na trajnom mediju, ako je trgovac omogućio takav oblik komunikacije. 

Trgovac je dužan omogućiti potrošaču podnošenje pisanog prigovora u svojim poslovnim prostorijama, putem pošte i elektroničke pošte, a može omogućiti potrošaču podnošenje pisanog prigovora i putem drugih sredstava mrežne komunikacije koja omogućuju pohranu vremena i sadržaja komunikacije na trajnom mediju. 

Trgovac je dužan potvrditi primitak prigovora bez odgađanja u pisanom obliku putem pošte, elektroničke pošte ili putem drugih sredstava mrežne komunikacije ako je trgovac iskoristio takvu mogućnost podnošenja pisanog prigovora.

Trgovac je dužan jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora u svojim poslovnim prostorijama i na mrežnoj stranici ako je uspostavljena. 

Trgovac koji pruža javnu uslugu dužan je na ispostavljenom računu vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora.

 Trgovac je dužan u pisanom obliku odgovoriti na prigovore putem pošte, elektroničke pošte ili putem drugih sredstava mrežne komunikacije ako je trgovac iskoristio takvu mogućnost podnošenja pisanog prigovora, u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora, sukladno obavijesti trgovca o načinu podnošenja pisanog prigovora, jasno se izjašnjavajući prihvaća li osnovanost prigovora potrošača. 

Trgovac je dužan voditi i čuvati evidenciju pisanih prigovora potrošača na trajnom mediju godinu dana od dana primitka pisanog prigovora potrošača. 

Za ažurne informacije pratite nas na www.hok.hr, ukoliko želite zaprimiti automatske  i točne obavijesti važne za Vas i Vašu djelatnost, prijavite se OVDJE. 

Hrvatski sabor je na sjednici održanoj 13. svibnja 2022. godine usvojio Zakon o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj. Zakon će stupiti na snagu prvog dana od dana objave odluke Vijeća EU o usvajanju eura koja se očekuje u srpnju ove godine.

Zakonom se uređuju pravila za preračunavanje, opskrbu i zamjena gotovog novca kune za gotov novac eura, dvojni optjecaj, dvojno iskazivanje, primjena načela neprekidnosti pravnih instrumenata, proračuni, financijski planovi, poslovne knjige, financijski izvještaji i porezi u procesu uvođenja eura, nadzor nad primjenom ovoga Zakona te prekršajne odredbe.

Euro bi službenom valutom u Hrvatskoj trebao postati od 1. siječnja 2023. godine. Jedna od ključnih obaveza je dvojno iskazivanje cijena, i u kunama i u eurima. Na snagu stupa 5. rujna 2022. godine te traje čitavu iduću godinu, zaključno s 31. prosinca 2023. godine.

S danom uvođenja eura počinje i razdoblje dvojnog optjecaja u kojem se prilikom transakcija gotovim novcem istodobno koriste euro i kuna kao zakonsko sredstvo plaćanja. Trajat će 2 tjedna (14 dana od dana uvođenja eura).

U postupku uvođenja eura primjenjuju se načelo zaštite potrošača, načelo zabrane neopravdanog povećanja cijena, načelo neprekidnosti pravnih instrumenata, načelo učinkovitosti i ekonomičnosti te načelo transparentnosti i informiranosti.

Tekst Zakona o uvođenju eura dostupan je ovdje.

S ciljem pravovremene pripreme i informiranja poslovnih subjekata o aktivnostima koje ih očekuju u procesu zamjene hrvatske kune eurom objavljene su i Smjernice za prilagodbu gospodarstva.  

Detalje možete pronaći na dnu ove stranice.

Sve upite oko prilagodbe poslovanja na uvođenje eura možete postaviti i djelatnicima Hrvatske obrtničke komore na mail adresi: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Podsjećamo i da na Facebook stranici i YouTube kanalu Hrvatske obrtničke komore možete pogledati snimku webinara o pripremama za uvođenje eura i saznati sve važne informacije. 

https://www.hok.hr/sites/default/files/article-docs/2022-05/Svibanj%202022_Euro_Smjernice%20za%20prilagodbu%20gospodarstva.pdf

 

 

Temeljem odluke Upravnog odbora, Udruga obrtnika srednjeg i malog poduzetništva Velike Gorice objavljuje

 

                N A T J E Č A J    za davanje u zakup poslovnog prostora

 

  1. PREDMET NATJECANJA Poslovni prostor u Velikoj Gorici u zgradi DOMA OBRTNIKA, Kurilovečka 5, kč.br.617/2, prizemlje

 

Iznajmljuje se poslovni prostor, ukupne površine 150 m2, smješten u prizemlju poslovne zgrade u strogom centru  Velike Gorice, u Kurilovečka ulici 5.

Sastoji se od poslovnog prostora, terase, skladišta, ženskog i muškog toaleta te vanjske terase (koja nije u spomenutoj kvadraturi a daje se na korištenje).

Prostoru pripada parkiralište ispred zgrade.

Namjena poslovnog prostora nije uvjetovana.

Početni mjesečni najam iznosi 5.000,00 kn. Ponuda mora biti na viši iznos.

Režije se plaćaju zasebno. Prostor ima zaseban priključak plina i struje.

Ugovor se potpisuje i ovjerava kod javnog bilježnika na period od minimalno 2 godine.

 

  1. UVJETI NATJEČAJA
  2. Natjecatelji mogu biti fizičke i pravne osobe koje su registrirane u Republici Hrvatskoj
  3. Obrazac prijave (dostavljamo mailom po upitu na mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.)
  4. Uz prijavu se prilaže dokaz o solventnosti, stanje poreznog duga
  5. Rok za podnošenje ponuda je 30 dana od dana ove objave natječaja tj. do 13.7.2022.

 

Pri odabiru najmoprimca Obavezan je polog u iznosu od 3 mjesečne najamnine, koje se vraća po raskidu ili završetku ugovora ukoliko su sve obveze od strane najmoprimca uredno podmirene, te potpisana bjanko zadužnica pri sklapanju ugovora.

Prostor se daje u zakup u viđenom stanju, a sva naknadna ulaganja i dozvole terete zakupnika prostora. Za veće pothvate traži se suglasnost najmodavca. Zakupnina se računa od dana potpisivanja ugovora. Zakupnina se plaća mjesečno unaprijed do 10. dana u mjesecu. Zakupnik nema pravo tražiti povrat uloženih sredstava, niti umanjenje zakupnine s tog osnova.

Upravni odbor može u interesu Udruge zaključkom poništiti natječaj, bez obrazloženja.

Prijave se dostavljaju na adresu: Udruga obrtnika srednjeg i malog poduzetništva Velike Gorice, Kurilovečka 5, 10410 Velika Gorica sa naznakom ZA NATJEČAJ POSLOVNOG PROSTORA

 

Za sve dodatne informacije i termin za razgledavanje prostora javiti se  na  01 6222 110.

O rezultatima odabira najpovoljnije ponude sudionici će biti obaviješteni u roku 15 dana od donošenja odluke.

Upravni odbor Udruge obrtnika srednjeg i malog    poduzetništva Velike Gorice

Please publish modules in offcanvas position.