UVJETI UPISA

  • Najmanje završena srednja škola
  • Najmanje 18 godina starosti
  • Komunikativna osoba koja ima smisla za rad s djecom
  • Osoba koja ispunjava zdravstvene i psihičke sposobnosti za obavljanje poslova dadilje


Program je namijenjen odraslim osobama za potrebe organizacije koja ih upućuje na osposobljavanje i odraslim osobama za vlastite potrebe.

 
TRAJANJE PROGRAMA

  • 400 sati (teorijski dio, vježbe, praksa)

Program osposobljavanja realizira se redovitom ili konzultativno-instruktivnom nastavom.

Teorijski dio u trajanju od 247 sati i vježbe u trajanju od 63 sata izvode se u prikladno opremljenoj učionici ustanove.

Praktični dio u trajanju od 100 sati odvija se u specijaliziranim ustanovama.


KOMPETENCIJE KOJE POLAZNIK STJEČE ZAVRŠETKOM PROGRAMA

  • Planirati i provoditi pravilnu njegu i higijenu djece predškolske dobi
  • Pravilno hraniti dijete
  • Voditi pravilnu i primjerenu komunikaciju u skladu s dječjom dobi
  • Osmisliti i primijeniti kreativnu igru prilagođenu dječjoj dobi
  • Pružati osnovnu pomoć pri realizaciji dječjih potreba prema uzrastu
  • Pravilno komunicirati s roditeljima
  • Poznavati postupke prve pomoći u kući, izvoditi osnovne postupke prve pomoći i alarmirati službu za pomoć i roditelje

 

ZAVRŠNA PROVJERA STEČENIH ZNANJA I VJEŠTINA

Teorijska provjera 
- provodi se usmenim putem.

Praktična provjera
- provodi se kroz radni zadatak i temeljem priloženog dnevnika praktičnog dijela obrazovanja kojim polaznik dokazuje da je uspješno savladao praktičnu nastavu


INFO I PRIJAVE:
tel. 01 6259 806
mob. 098 316 419
e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Poslodavci koji zapošljavaju osobe s invaliditetom, kao i osobe s invaliditetom koje se samozapošljavaju mogu ostvariti niz poticaja koje osigurava Zavod za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom.

Poticaji Zavoda namijenjeni su za poslodavce koji zapošljavaju osobe s invaliditetom:

  • poslodavce na otvorenom tržištu rada,
  • osobe s invaliditetom koje se samozapošljavaju i
  • zaštitne i integrativne radionice.

Svrha im je potaknuti poslodavce na zapošljavanje osoba s invaliditetom, te osobama s invaliditetom koje (se) zapošljavaju osigurati razumnu prilagodbu radnog mjesta i lakši pristup svijetu rada.

Osnovni uvjeti za ostvarivanje poticaja su:

  • upis zaposlene osobe s invaliditetom u Očevidnik zaposlenih osoba s invaliditetom, pri prijavi zaposlenika u evidenciju Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje
  • poslodavac ne smije imati duga prema radnicima i/ili prema državi.

E-sustav prijave za poticaje:

Zahtjevi za poticaje podnose se putem e-sustava NERA (https://nera.zosi.hr/)

Na linku možete pronaći upute za prijavu u sustav: https://nera.zosi.hr/upute/html/.

Odaberite subvenciju koja vas zanima:

Kontakte Službe za zapošljavanje i poticaje Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom možete pronaći ovdje. 

Od 14. studenoga 2024. HBOR uvodi novi financijski instrument – kredite za održivi turizam. Ovaj program omogućava financiranje ulaganja s ciljem zelene tranzicije, unapređenja kvalitete turističkih usluga i proizvoda, diverzifikacije ponude, smanjenja prekomjernog turizma i produljenja turističke sezone. Krediti se odobravaju uz mogućnost otpisa dijela glavnice u obliku bespovratnih sredstava iz sredstava EU fondova.

Korisnici kredita:

  • Mikro, mali i srednji poduzetnici i obrtnici te ustanove registrirane za djelatnosti prema NKD 2007:
    • 55.1 Hoteli i sličan smještaj
    • 55.3 Kampovi i prostor za kampiranje

Prihvatljiva ulaganja uključuju:

  • Gradnju, rekonstrukciju i/ili uređenje i opremanje ugostiteljskih objekata za smještaj
  • Dodatne sadržaje koji povećavaju smještajne kapacitete, uvode nove sadržaje ili povećavaju kategoriju smještaja

Način kreditiranja: Krediti se odobravaju iz sredstava EFRR-a i HBOR-a u omjeru 50:50, uz mogućnost otpisa do 50% glavnice, ovisno o ispunjenju uvjeta.

Iznosi kredita:

  • Minimalni iznos: 250.000 EUR
  • Maksimalni iznos: 7.000.000 EUR

Fiksna kamatna stopa:

  • Na dio glavnice iz EU fondova: 0% fiksno
  • Na dio glavnice iz sredstava HBOR-a: stopa se utvrđuje za svaki kredit zasebno

Otpis dijela glavnice (kapitalni rabat):

  • Dostupan za iznose kredita iznad 500.000 EUR
  • Može iznositi do 50% ukupnog iznosa glavnice, uz ispunjenje zadanih kriterija

ROK I NAČIN OTPLATE

  • Rok korištenja je u pravilu do 12 mjeseci, ovisno o namjeni i dinamici ulaganja moguće je odobriti i dulji rok korištenja kredita

Više informacija pronađite na službenim stranicama:

Krediti za održivi turizam

Poslodavci koji zapošljavaju najmanje 20 radnika dužni su zaposliti, na primjerenom radnom mjestu, u primjerenim radnim uvjetima, određeni broj osoba s invaliditetom, ovisno o ukupnom broju zaposlenih radnika i djelatnosti koju obavljaju.

Obveza kvotnog zapošljavanja osoba s invaliditetom ne odnosi se na:

  • predstavništva stranih osoba,
  • strana diplomatska i konzularna predstavništva,
  • integrativne radionice i zaštitne radionice,
  • poslodavce u sektoru proizvodnje tekstila, odjeće, kože, drva i namještaja i
  • novoosnovane poslodavce (oslobođeni su u razdoblju od 24 mjeseca od dana upisa u odgovarajući registar odnosno dana ustrojavanja prema posebnom propisu).

Obvezu kvotnog zapošljavanja osoba s invaliditetom poslodavac može ispuniti tako da ima zaposlen propisan broj osoba s invaliditetom upisanih u očevidnik zaposlenih osoba s invaliditetom i/ili zamjenskom kvotom:

  • primanjem na praksu učenika s teškoćama u razvoju ili studenata s invaliditetom,
  • primanjem na praksu rehabilitanata u sklopu profesionalne rehabilitacije,
  • sklapanjem ugovora o obavljanju studentskog posla sa studentom s invaliditetom,
  • primanjem osoba s invaliditetom na stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa,
  • sklapanjem ugovora o poslovnoj suradnji s osobom s invaliditetom koja se samozapošljava,
  • sklapanjem ugovora o poslovnoj suradnji sa zaštitnim i integrativnim radionicama, kao i s trgovačkim društvima, zadrugama i udrugama u kojima više od polovice radnika čine osobe s invaliditetom,
  • stipendiranjem redovnog školovanja osoba s invaliditetom. 

Pravilnik o utvrđivanju kvote za zapošljavanje osoba s invaliditetom (NN broj 75/08, 120/18, 37/20 i 145/20) propisuje da kvota iznosi 3% od ukupnog broja zaposlenih. Npr. obrtnik koji zapošljava 24 radnika dužan je zaposliti 24*3% =0,72 – zaokruženo na prvi cijeli broj – 1 (jednu) osobu s invaliditetom. Ako izračun kvote ne predstavlja cijeli broj, vrijednosti do 0,5% zaokružuju se na manji broj, a vrijednosti iznad 0,5% zaokružuju se na veći broj.

Poslodavci koji ne ispune kvotu niti zapošljavanjem osoba s invaliditetom niti na zamjenski način, u obvezi su plaćati novčanu naknadu.

Osnovica za obračun novčane naknade jest umnožak broja osoba s invaliditetom koje je obveznik bio dužan zaposliti i iznosa minimalne plaće za razdoblje na koje se obveza odnosi, a visina naknade obračunava se po stopi od 20%.

Npr. poslodavac je bio dužan zaposliti jednu osobu s invaliditetom i platiti će novčanu naknadu u iznosu od 168,00 EUR mjesečno, dok će onaj poslodavac koji je bio dužan zaposliti 3 osoba s invaliditetom, za svaku osobu platiti 168,00 EUR mjesečno, a što će ukupno iznositi 504,00 EUR mjesečno.

Iznos minimalne plaće u 2024. godini iznosi 840,00 EUR.

Iznos minimalne plaće u 2025. godini će iznositi 970,00 EUR.

Ako ste npr. poslodavac koji ima obvezu zaposliti jednu osobu s invaliditetom, a to niste učinili, potrebno je na nivou 2024. godine uplatiti 2.016,00 EUR naknade u državni proračun. ALI AKO STE sklopili ugovor o poslovnoj suradnji s obrtnikom koji je osoba s invaliditetom te iznos tog godišnjeg ugovora iznosi najmanje 2.016,01 EUR (uvećano za PDV, ako je obrtnik u sustavu PDV-a), tada NISTE U OBVEZI uplaćivati i naknadu u državni proračun. Jednako tako, ako imate ugovor o poslovnoj suradnji s obrtom gdje vlasnik nije osoba s invaliditetom, ali zapošljava više od polovice radnika osobe s invaliditetom, taj ugovor također zamjenjuje vašu obvezu plaćanja naknade.

Imate obvezu zapošljavanja dvije osobe s invaliditetom? Tada ste dužni uplatiti na godišnjem nivou za 2024. godinu 4.032,00 EUR naknada u državni proračun. Ali, ako imate ugovor o poslovnoj suradnji sa obrtnikom koji je ujedno i osoba s invaliditetom te iznos tog godišnjeg ugovora iznosi najmanje 4.032,01 EUR (uvećano za PDV, ako je obrtnik u sustavu PDV-a), tada NISTE U OBVEZI uplaćivati naknadu za dvije osobe jer vam ugovor „mijenja“ vašu obvezu plaćanja naknade za obje osobe. Ili, imate osobu s invaliditetom na studentskom ugovoru? Godišnja naknada u visini 2.016,00 EUR „zamjenjuje“ vašu obvezu plaćanja naknade za jednu osobu.

Imate li, npr. broj radnika manji od 20? Dakle, nemate obvezu zapošljavanja osobe s invaliditetom. Ali ipak ste zaposlili takvu osobu? IMATE PRAVO NA NAGRADU!

Novčana nagrada iznosi 30% minimalne bruto plaće za svakog radnika s invaliditetom više u odnosu na propisanu kvotu.

Način uplate novčane naknade koju poslodavci plaćaju zbog neispunjenja kvote za zapošljavanje osoba s invaliditetom je propisan i naknada se uplaćuje na uplatni račun HR1210010051863000160, model HR68, poziv na broj 5118-OIB POSLODAVCA. Uplaćuje se do zadnjeg dana mjeseca za mjesec koji je prethodio obračunu. (npr. za mjesec ožujak, naknada dospijeva s 30. travnjem).

Izmjenama Pravilnika o izmjeni i dopuni Pravilnika o utvrđivanju kvote za zapošljavanje osoba s invaliditetom (Narodne novine broj: 145/20) propisana je obaveza registracije u sustav Nera radi praćenja kvotne obveze te dostave izjava o izuzećima, najave zamjenske kvote, ispunjenja zamjenske kvote, zahtjeva za povrat više uplaćenih sredstava.

Obveznici kvotnog zapošljavanja u mogućnosti su se za sve upite pismenim putem obratiti Zavodu za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom putem e-pošte: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

Udruženje obrtnika Velika Gorica organiziralo je tečaj higijenskog minimuma za članove Ceha frizera, kozmetičara i pedikera, u suradnji sa Nastavnim zavodom za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“.

Prvi dio tečaja, predavanje je održano 12.11.2024. u prostorima Udruženja obrtnika Velika Gorica, a polaznici će pristupiti ispitu iz istog 20.11.2024.

Tečaj higijenskog minimuma polažu osobe koje svoje poslove obavljaju u proizvodnji, odnosno prometu kozmetičkih proizvoda, a koje na svojim radnim mjestima dolaze u neposredan dodir s kozmetičkim proizvodima te fizičke osobe koje samostalno obavljaju djelatnost pružanja usluga njege ili uljepšavanja lica i tijela, te osobe koje obavljaju poslove unošenja boja i stranih tijela u kožu i sluznice. Odredbama Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti (NN 79/07, 113/08, 43/09, 130/17, 114/1847/20, 134/20) osobe zaposlene u proizvodnji, odnosno prometu kozmetičkih proizvoda te prethodno navedenim djelatnostima, moraju imati potrebna znanja o sprečavanju zaraznih bolesti. Nakon uspješno položenog ispita, polaznik dobiva Potvrdu o završenom tečaju koja vrijedi pet godina. Nakon isteka petogodišnjeg trajanja Potvrde, polaznik  više ne mora pohađati teorijsku nastavu, već svoje znanje obnavlja koristeći odobrene edukativne materijale te prijavom ispita. Nakon uspješno završene provjere znanja pred Ispitnom komisijom, polazniku se izdaje nova Potvrda sa jednakim rokom trajanja.